خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به عبارتی نگهداری شبکه های کامپیوتری، مهمترین فعالیت شرکت شبکه پرداز در زمینه خدمات شبکه‌ می‌باشد. پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در حال حاضر اصلی ترین نیاز تمامی شرکت‌ها، مؤسسات، هتل‌ها، سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها ، کارخانه ها و … در حوزه انفورماتیک است.

رشد و بروز شدن فناوری اطلاعات در همه ی حوزه‌های کسب و کار باعث شده است که تمامی محیط های تجاری ،آموزشی ، صنعتی ، اداری و … نیاز مبرم و شدیدی در زمینه پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، نصب و راه اندازی انواع تجهیزات شبکه و سرویس‌های مرتبط با آن احساس کنند. کارشناس پشتیبانی شبکه تصمیم می‌گیره که چگونه سیستم ها را ارتقاء و بهبود بده.

زمانی که یک شرکت یا سازمان، زیرساخت ارتباطی خود را ارتقاء می‌دهد و یا چند سیستم جدید نصب و راه اندازی می کند، کاری است که یک کارشناس پشتیبانی شبکه حتماً باید آن را مدیریت کند چرا که این کار یک کاره تخصصی است که نیازمند دانش بروز و آگاهی بالاست.

پشتیبانی شبکه
خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید اگر
  • از پیمانکار فعلی رضایت ندارید ؟
  • سرعت شبکه پائین است و یا قطع می شود ؟
  • اختلال و کندی اینترنت دارید و شرکت اینترنتی پاسخ گو نیست؟
  • اطلاعات به صورت پراکنده روی سیستم ها و شبکه است و دسترسی ها مشخص نیست؟
  • در خصوص امنیت اطلاعات اطمینان کافی ندارید و نگران امنیت هستید ؟
  • همکاران شما در گیر نرم افزارهای کامپیوترشان هستن و از کار اصلی خود باز مانده اند ؟
  • وقتی پرینتر، اسکنر و فکس شما خراب میشود دچار مشکل میشوید؟
  • در ارسال و دریافت ایمیل مشکل جدی دارید؟
  • چشم انداز روشنی از بخش IT خود ندارید ؟
  • شرکت های نرم افزاری پاسخ مناسبی نمیدهند و مشکل را در جای دیگری میبینند؟

اگر موارد گفته شده جزو نیازها و دغدغه شماست، به تعویض پیمانکار فعلی خود یا به خدمات پشتیبانی شرکت شرکت شبکه پرداز نیاز دارید . موارد گفته شده؛ تنها بخشی از مشکلاتی است که شرکت ها به ما اعلام می کنند و ما در ارائه پشتیبانی شبکه آنها را به حداقل ممکن رسانده و یا به طور کامل رفع میکنیم و کارفرما دغدغه ایی بجز تمرکز روی کسب و کار و تجارت خود نخواهد داشت.

پشتیبانی سخت افزار شبکه:

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری از کلیه

تجهیزات سخت افزاری در حوزه IT و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه،

روتر، رک، سوئیچ، سرورها، سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند

پرینتر، فکس، اسکنر و… می‌باشد.

  • ارائه مشاوره شبکه  آنلاین جهت خرید تجهیزات و زیرساخت های شبکه
  • مانیتورینگ تجهیزات سخت افزاری شبکه به صورت آنلاین و لحظه‌ای
  • بازدیدهای دوره‌ای برای مراقبت و پیشگیری از خرابی تجهیزات شبکه
  • نصب و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری شبکه
  • عیب یابی و رفع خرابی تجهیزات سخت افزاری شبکه
  • عیب یابی و رفع خرابی زیرساخت و پسیو شبکه
پشتیبانی نرم افزار شبکه:

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه بخشی از خدمات Active شبکه می‌باشد.

که شامل نگهداری از نرم افزارها و بک‌ آپ‌گیری و پشتیبان‌گیری از تمامی

اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود و همچنین مستندسازی تمامی اطلاعات

مرتبط با شبکه نیز بخشی از این خدمات می‌باشد.

  • نصب و آپدیت ویندوز سرور
  • رفع ایرادات احتمالی نرم افزارها
  • نصب و ارتقاء نرم‌افزارهای شبکه
  • نظارت بر امنیت تمامی سیستم‌ها، به ویژه اینترنت
  • پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات و دیتاهای شرکت
  • پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات شبکه های کامپیوتری
چرا پشتیبانی شبکه برای مدیران مهم است؟

خراب شدن شبکه، به معنی عدم کارائی یک کاربر و قطع شدن شبکه به معنی تعطیل شدن یک بخش و اتلاف زمان برای چند کاربر خواهد بود. در صورت نداشتن یک پشتیبان شبکه وقت شناس و متعهد زمان بسیار زیادی از پرسنل تلف شده و این قطعا به ضرر و زیان شرکت ها خواهد بود. بدتر از این موضوع، ویروسی شدن شبکه و یا از بین رفتن اطلاعات بوده که باعث آسیب جدی به کسب و کار مدیران خواهد بود و مدیران به خوبی این موارد را درک می نمایند. رایان پشتیبان؛ با ارائه بروزترین خدمات پشتیبانی شبکه و به موقع سعی می نماید رضایت کارفرما را جلب نموده و با مانیتورینگ تجهیزات شبکه و ارائه خدمات دوره ایی سیستم را در حالت عملیاتی نگه دارد. و در وجود مشکل و پاک شدن اطلاعات سرور، شرکت ما این اطمینان را به شما می دهد که با تجربه و تخصصی که دارد تمام اطلاعات پاک شده سرور را به صورت کامل و خیلی سریع بازگردانی کند و شما با خیال راحت به کارهای خود تمرکز کنید و نگرانی ضرر و زیان احتمالی خود نباشید .

حالت‌های حضور کارشناس پشتیبانی شبکه در محل مشتری

ساعت‌های حضور کارشناس پشتیبان شبکه در محل مشتری در تمامی قراردادهای فوق، بسته به نوع قرارداد پشتیبانی شبکه به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود:

حالت ۱ – کارشناس پشتیبانی شبکه جهت رفع مشکل:در این حالت کارشناس صرفاً زمانی در محل مشتری حضور خواهد داشت که مشکلات مربوطه را حل کند و بعد از رفع آن از محل مشتری خارج می‌گردد.

حالت ۲ – کارشناس پشتیبانی شبکه مقیم نیم روز:در این حالت کارشناس به اندازه یک نیم روز کاری در محل مشتری در زمان‌بندی مشخص، حداقل یک روز در هر ماه و حداکثر بر اساس نیاز مشتری، حضور خواهد داشت، حتی اگر  مشکلی وجود نداشته باشد.

حالت ۳ – کارشناس پشتیبانی شبکه مقیم تمام وقت:در این حالت کارشناس مانند یک کارمند در محل مشتری به صورت تمام وقت حضور خواهد داشت. کارشناس پشتیبانی مقیم در محل، بر اساس نیاز مشتری ممکن است حداقل یک روز تا حداکثر تمام روزهای کاری در یک ماه در محل مشتری حضور داشته باشد.

در هر سه حالت کارشناس بر اساس شرایط و ضوابط قرارداد پشتیبانی شبکۀ اولیه ممکن است در هر هفته یک نوبت و یا چند نوبت در محل مشتری حضور پیدا کند.

در نهایت بسته به انتخاب حالت‌های حضور کارشناس، تعداد حضور کارشناس در هر ماه و همچنین نوع قرارداد پشتیبانی، هزینه‌های خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و کامپیوتر نیز تغییر خواهد کرد.